Friday, June 20, 2008

SAPP : Komen Anwar & Mahathir

Tahniah dan salut perjuangan kerana ketegasan dan keberanian Parti Progresif Sabah (SAPP) dan dua Ahli Parlimen mereka mempertahankan hak rakyat khususnya Sabah.

Saya telah mengadakan dua perbincangan sebelum ini dengan Dato’ Yong Teck Lee, Presiden dan pimpinan SAPP. Isu pokok adalah berkaitan good governance atau pengurusan pemerintahan baik dan mematuhi prinsip pertanggungjawaban. Jaminan keadilan bagi rakyat, bumiputra dan lainnya termasuk Sabah.

Kita menjamin 20 peratus royalti minyak kapada Sabah, Sarawak dan Trengganu, serta perwakilan yang adil bagi negeri Sabah dan Sarawak.

Saya gembira dengan tindakan awal ini dan menyeru supaya rakan-rakan lain segera bertindak demi menjamin politik yang stabil dan pengurusan ekonomi cekap yang akan menjamin pertumbuhan pantas serta pengagihan adil. - ANWAR IBRAHIM

Tiny SAPP (Sabah Progressive Party) wants to move a motion of no-confidence in Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi. Apparently SAPP is still confident in Barisan Nasional.

As expected we hear the usual chorus of pledges by the other BN parties to support Abdullah.

When will BN party leaders wake up to the fact that the majority of Malaysians do not want Dato Seri Abdullah as Prime Minister? It was this inability to appreciate the feelings of the people that led to the disastrous 2008 election results by them.The peninsular BN parties should realise that they have become irrelevant.

Ignore the people and you will find yourself totally rejected. - Tun Mahathir Mohammed

No comments: